onsdag 23 mars 2011
Eftersom min läkare "glömt" bort att skriva ut nya recept till mig i fredags, så bestämde jag mig för att försöka få tag i honom idag. Jag ringde vårdcentralen Herkules där jag fick en 10 minuters akuttid.
Jag fick berätta att värken blivit värre och att jag rasar ihop allt oftare och att det har hänt nästan varje dag nu det senaste. Jag sa också att jag misstänker fibromyalgi. Han sa då att detta var omöjligt, för man har inte ont i nacken då... Jo, det har man sa jag, Men som du vet så har jag ju värk på fler ställen. Han tittade i sina anteckningar och sa, nej det har du inte sagt. Jo, jag har sagt Nacke och axlarna är värst. Det går upp i huvudet och det känns som någon skjuter mig i högerögat och jag bara säckar ihop av smärta. Jag har ju även problem med höfterna och ibland runt knäna.
Han klämmer mig hårt i axlar och på höfter och rumpan och frågar; känner du något?
Även om jag inte hade haft ont så hade ja väl känt och någon klämmer på mig...
Jag sa oxå att jag måste ha ett intyg till Arbetsförmedlingen om att jag har en minskad arbetsförmåga. Men han svarade bara att han inte kan hjälpa mig för han känner inte mig.
Han skrev ut Alvedon och Naproxsen sträckte ut handen och sa; Lycka till....
Jag undrar om han verkligen tror att dom tabletterna hjälper, när man har "riktig" värk.
Varje kväll och natt känns som om jag blir torterad i "Hertigen av Exeters dotter" (medeltida sträckbänk). Det skär i kroppen och man tror att Alvedon är lösningen på allt. (Jag fnyser högt)...

Jag ska i morgon ringa Gottfries clinic och fråga om hur man gör en egenremiss till dom. För det verkar ju vara det enda sättet att få den hjälp jag behöver.


Känns som jag spenderat mina nätter i denna tortyr-sträckbänk i stället för min säng. Man kanske skulle kontrollera så inte min säng bara är en kamouflage och att grannen kommer in här på nätterna....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.

NetworkedBlogs

Diverse