fredag 18 mars 2011
Jag började min dag med att ringa till Herkules vårdcentral i Borås. Jag har bara tillhört den en kortare tid men har verkligen inte fått någon bra respons från dom.

Första gången när jag kom dit och satt i väntrummet kom en gammal invandrarman in.
Kvinnan i mottagningen vägrade att hjälpa honom boka en tid FÖR ENLIGT DERAS REGLER MÅSTE MAN RINGA...
Mannen förklarade att han inte har en telefon.
Kvinnan säger då att han måste ordna det innan han kan få hjälp.
Mannen säger -Men jag är ju här, kan du inte boka in mig?
Kvinnan -Nej, återkom på telefon...
Man borde ju fattat att en vårdcentral med personal som har den människovärderingen inte skulle bry sig att hjälpa mig heller.

Jag ringde till vårdcentralen idag som jag skrev i mitt förra inlägg. Där dom konstaterade för mig att jag inte var prioriterad. Jag ska vänta 12 dagar för att träffa min läkare nästa gång. Jag sa att jag var tvungen att få nytt recept då mina Alvedon kommer ta slut i helgen och jag behöver nya Naproxen. Dom lovade då att detta skulle fixas idag (fredag). Tror ni jag hade fått några nya recept när jag kl 18.00 kom till apoteket? Nej!!!! Det är helt horribelt så dåligt dom behandlar sina patienter. Inte för att det är några tabletter som hjälper vid kraftig smärta, men det lindrar ju lite och jag brukar slippa att ligga medvetslös om jag tar dom.

Jag rekommenderar verkligen inte min läkare Sirous på Herkules vårdcentral i Borås. Tycker det är fruktansvärt ignorant av honom att strunta i mig och låta mig vänta i nästa 2 veckor på att få någon hjälp alls.

Man skulle ju önska att dom betalar mina eventuella ambulans- och akutkostnader fram tills dess...

Jag skulle kunna skriva mer om detta, för jag kokar just nu av ilska. Men ska bespara er mitt kvinnliga monster som kommer fram vid dessa tillfällen...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.

NetworkedBlogs

Diverse