tisdag 22 mars 2011
Solen skiner i Borås och man känner en gnista hopp om framtiden. Tänk så mycket lite sol kan göra för humöret egentligen. Man får sådan lust att bara springa ut i solen och skrika som Ronja Rövardotter.
Jag gick faktiskt ut idag. Tog en promenad på ca 600m för att hämta barnen från skolan, slänga saker på tippen och handla lite mat... Nu ligger jag på soffan igen och har så ont att jag knappt vet vad jag ska göra. Det skär i nacke och axlar, det gör även ont i höfterna igen och mitt stackars huvud innehåller nog en giftig igelkott.

Så frågan är vad ska jag göra åt detta? Min läkare verkar ju inte bry sig, eller förstå, så han kan man ju utesluta att man kommer få hjälp av.
Ringde en naprapat idag och ska dit på fredag. Får hoppas det kan hjälpa. Tänkte även besöka en sjukgymnast igen redan i nästa vecka. Dom brukar ju kunna ge en diagnos långt innan en läkare kan.

Förhoppningsvis så kommer väl våren och värmen med stormsteg nu, och då brukar ju den värsta värken gå bort. Även om den de senare åren varit besvärlig då med. Men man kan ju få vara ute och få lite luft i sig. Vinterhalvåret är för kallt, det gör min nacke och axlar helt stela och värkande. Ju längre vinter, desto längre kan smärtan bygga på sig och denna vinter har ju varit oändlig.
Jag brukade älska vinter och få vara ute och åka skridskor och skidor. Men det är ju tyvärr blott ett minne.

Jag önskar ofta jag hade möjlighet att bo i ett varmare klimat under vintern, det hade underlättat min smärta ofantligt mycket. Synd man inte är rik som ett troll...
Jag skulle så gärna ha ett jobb, men vem vill anställa en medelålders kvinna som har ont hela tiden? Men om någon har ett jobb att erbjuda i ett varmt land så tar jag det ;-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.

NetworkedBlogs

Diverse