måndag 16 maj 2011
Det var ett tag sedan jag skrev. Våren var snäll mot mig och jag har mått så mycket bättre av att gå till en naprapat. Tyvärr var det ett tag sedan nu och smärtan börjar göra sig påmind igen. Jag känner även att det varit för mycket det senaste. Jag har inget jobb, men jobbar mer en någonsin. Jag försöker styra upp mina hobbyarbeten och det tar enorm tid och sedan ska man även utföra dessa arbeten. Jag skulle nog kunna säga att jag har mer en ett heltidsjobb nu (fast med urusel ersättning).

Måste också inom en mycket snar framtid börja sätta lite press på min förre arbetsgivare som fortfarande (efter snart 1 år) inte givit mig mitt arbetsgivarintyg. Utan ett sådant får man ingen A-kassa eller sjukersättning, det är dessutom lag på att en arbetsgivare ska skriva en sådan och det är önskvärt att detta sker samma dag som man slutar.
Jag undrar ibland över hur han skulle ha klarat sina utgifter om han inte fått 1 endaste krona på ca 1 år. ???. Det är ju faktiskt inte många som klarar en vardag utan någon inkomst. Jag har nu tröttnat på att vara snäll mot min gamle arbetsgivare och händer det inget snart, så vänder jag mig till arbetsdomstolen.

I lördags var det world fair trade dagen. Vilket firades med seminarier och försäljning på Textilmuseet i Borås. Butiken Vägvisaren hade i sin Världsbutik premiär på Lilla brogatan 41 i Borås. Där kan man köpa Fair trade varor och kunnig personal kommer att finnas att kunna svara på frågor om kring deras varor.

Det var ju också omval här i Västra Götaland igår (15 maj-2011). Jag var med på valvakan en stund, men var tvungen att gå tidigt eftersom båda barnen var med.
Tänkte passa på att slå Västgötarna på fingrarna för att ett så lågt antal röstade. Det är ju nästan skamligt att man inte tar demokrati på allvar. De flesta har någon form av informationskanal och kan se nyheter från länder där demokrati är något folket eftersträvar. Men ändå ser vi det här i Sverige som en självklarhet. Jag har mycket svårt att förstå mig på folk som inte röstar med ändå gnäller över hur samhället ser ut. Gör något åt saken då. Engagera dig i dina hjärtefrågor och driv dom, det är säkert fler som tänker som du.
För mig är kulturen och välfärden de viktigaste samhällsfrågorna. Enligt mig hör dessa stark ihop då man kan få många människor att må bra genom en levande och bra kultur som tex musik, dans målning eller vad man nu gillar.

Min dotter med Gustav Fridolin (14 maj- 2001)

Min son med Gustav Fridolin (14 maj- 2001)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.

NetworkedBlogs

Diverse