onsdag 27 juli 2011
Hej på er alla vänliga själar! Hoppas ni haft en trevlig sommar och att ni alla mår bra.
Jag har faktiskt lyckats få besöka Gottfries kliniken under sommaren och har nu fått på papper att jag har fibromyalgi. Inte för att det tar bort värken. Men det är skönt att veta att värken inte är något farligt eller att det är något som gått sönder i kroppen. Jag ska tillbaka i höst och ska väl då diskutera hur jag ska planera min framtid med värk.
Det är lite svårt att tänka sig att jag antagligen kommer få ha detta i resten av livet. Men jag kommer nog testa den B-vitamins kuren och jag har redan börjat äta B och D vitaminer. Inte för att jag känner någon skillnad. Men jag hoppas på att det kommer lätta lite och att jag kommer få en acceptabel värk i fortsättningen.

Tyvärr har jag lyckats dra på mig en otäck sommar förkylning och råkat ut för både bihåleinflammation och urinvägsinfektion. Så nu är ju värken extra skön i kroppen.

När jag nu för tiden blir förkyld så blir även min fibromyalgi värre. Värken är så maxad att det känns som senor och muskler långsamt slits loss i kroppen. Det är en fruktansvärd känsla. MEN, nu vet jag ju att den inte är farlig, så jag oroar mig inte lika mycket som innan jag fick diagnosen.

Även denna sommarens väder påverkat min värk negativt. Väderomslagen och kylan gör att jag inte riktigt får in den sköna värmen i musklerna. Sommaren brukar annars vara mycket bra på mig. Man kunde ju önska att sommaren kunde vara lite längre en vad den är.

Självklart har jag även haft lite härligt under sommaren. Men jag önskar som sagt den där riktiga sommaren med sol hela dagen och inte bara förmiddagen och spöregna på kvällen. Det är ju så svårt att hitta på något roligt när man aldrig vet hur vädret ska se ut.
..och jo jag har hört den; "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder". Men jag tycker ändå det är mysigare att få vara på stranden när det INTE regnar..... ;-P

Bilden tagen under Stockholmsresan på Tekniska museet, NASA utställning 13 juli- 2011

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.

NetworkedBlogs

Diverse